![](https://freight.cargo.site/t/original/i/976e478720154cf8ec6d9cfacb1f0c64d1dffbc65828e23403ab4bfc33575e10/ElogiMalentes-3.jpg)
Elogi del malentès
2018
Group show
Curated by Joana Hurtado Matheu
Mar Arza, Cabello/Carceller, Lúa Coderch, Kajsa Dahlberg, Anna Dot, Dora García, Andrea Gómez, Núria Güell, Alexandra Leykauf, Mariona Moncunill, Mireia Sallarès, Batia Suter i Pilvi Takala.
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/1d620333e4f06136758fd3a7f69d283e906af7bc26333c036587e09c2e997156/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.31.17.png)
«Elogi del malentès» és una exposició itinerant del Programa d’Arts Visuals de l’Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona, comissariada per Joana Hurtado Matheu, i en col·laboració amb els municipis que l’acullen.
La mostra és una invitació a reflexionar sobre el conflicte que destapa el malentès i l’oportunitat que proporciona per descobrir un punt de vista alternatiu a través de 18 obres de 14 artistes dones: Mar Arza, Cabello/Carceller, Lúa Coderch, Kajsa Dahlberg, Anna Dot, Dora García, Andrea Gómez, Núria Güell, Alexandra Leykauf, Mariona Moncunill, Mireia Sallarès, Batia Suter i Pilvi Takala.
︎
Il·lusió compila una selecció de dibuixos entorn de comportaments humans associats al llenguatge i la comunicació, els intents fallits, els murs invisibles i les cadenes de significat. El traç brut i alhora delicat d’Andrea Gómez ens parla d’amor i poder, de les tremolors i les distorsions, inconscients o voluntàries, que redueixen o amplien l’abast d’allò que expliquem. A la manera de gestos simples però incomplets, una sèrie de paraules i frases, símbols i codis apareixen com signes fragmentaris. Representacions gràfiques que s’entrellacen i s’entrebanquen fins al punt que ja no sabem si estem desxifrant o deformant un enunciat. Contra l’exercici solipsista d’atorgar sentit, l’artista crea i reclama una composició articulada i negociada del significat.
Per la combinació de paraula i imatge, el contrast del blanc i negre, i la barreja de referents que van de la ciència a la filosofia o l’art (de Epicuro a Ursula K. Le Guin, de Desmond Morris a Agnes Martin), l’obra d’Andrea Gómez es troba propera a les vinyetes contraculturals. El seu llenguatge subterrani de veus i mans ens entren per la vista com a parts d’un tot, un cos que es perd en el buit de la pàgina o en les el·lipsis de la narrativa seqüencial per evitar qualsevol missatge tancat. Crítica amb el reduccionisme de la publicitat, Gómez escampa el malentès per la sala, més enllà del full i la paret, fins al carrer, on la descontextualització converteix els dibuixos en cartells sense cap altra il·lusió que la que té l’exposició: difondre el malentès.
La mostra és una invitació a reflexionar sobre el conflicte que destapa el malentès i l’oportunitat que proporciona per descobrir un punt de vista alternatiu a través de 18 obres de 14 artistes dones: Mar Arza, Cabello/Carceller, Lúa Coderch, Kajsa Dahlberg, Anna Dot, Dora García, Andrea Gómez, Núria Güell, Alexandra Leykauf, Mariona Moncunill, Mireia Sallarès, Batia Suter i Pilvi Takala.
︎
Il·lusió compila una selecció de dibuixos entorn de comportaments humans associats al llenguatge i la comunicació, els intents fallits, els murs invisibles i les cadenes de significat. El traç brut i alhora delicat d’Andrea Gómez ens parla d’amor i poder, de les tremolors i les distorsions, inconscients o voluntàries, que redueixen o amplien l’abast d’allò que expliquem. A la manera de gestos simples però incomplets, una sèrie de paraules i frases, símbols i codis apareixen com signes fragmentaris. Representacions gràfiques que s’entrellacen i s’entrebanquen fins al punt que ja no sabem si estem desxifrant o deformant un enunciat. Contra l’exercici solipsista d’atorgar sentit, l’artista crea i reclama una composició articulada i negociada del significat.
Per la combinació de paraula i imatge, el contrast del blanc i negre, i la barreja de referents que van de la ciència a la filosofia o l’art (de Epicuro a Ursula K. Le Guin, de Desmond Morris a Agnes Martin), l’obra d’Andrea Gómez es troba propera a les vinyetes contraculturals. El seu llenguatge subterrani de veus i mans ens entren per la vista com a parts d’un tot, un cos que es perd en el buit de la pàgina o en les el·lipsis de la narrativa seqüencial per evitar qualsevol missatge tancat. Crítica amb el reduccionisme de la publicitat, Gómez escampa el malentès per la sala, més enllà del full i la paret, fins al carrer, on la descontextualització converteix els dibuixos en cartells sense cap altra il·lusió que la que té l’exposició: difondre el malentès.
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/ec8695cb37d215c5b378d8803006eb3277e6b7258f96ea295ee912a859846b87/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.29.39.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/d12c45e22a404348cad1ce338cecd3c082f9a690d78d63f40577726e3d3a9711/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.29.20.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/1df5e8f7254b2590f68c4130c775716e322136a4807dde717de9621d2e2d0081/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.29.49.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/6f67fb956cd2b5d17fd5a0eb0b074dcbd1d7d0cb2e9bebd20ad8773413bef9e3/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.29.27.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/711b7f0a3e5c7dd78be73f8694c6825b99c82a45b7985f632ff43e81547da78b/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.29.33.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/4e8f0bb6c055ae93cf1adfcbbdfd11beb3484b5b854b372450f21103ec21d943/Captura-de-pantalla-2019-05-24-a-las-14.30.33.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/aadc7de6ee17cd8d8fdc5ae1563e613b27236a5a393361006ba914ae4f913606/unnamed-6.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/b211206d65fa026c6bbb8aa1dc5e1354643c30eacda85c6661f787ccfef89e23/2_331.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/bbd90a081408e426d1a9dc4e0296c2bcaa9d80600aaf2ae48d376515d69f90a7/servei_educatiu-32.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/7c9cdddd4cf4574dba6bbe9bb6d337de259b9555323ade59d51fcdaf8a9d4915/maxresdefault.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/e45a311ca9ec917418f8aaafb15ee11b8112efb985b647cea43cd540cdda353f/ElogiMalentes-1.jpg)